«سکوت» فیلم جدید «اسکورسیزی» صحبت هایی پیرامون آن
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 20:30 | بازدید : 1040 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )

«سکوت» فیلم جدید «اسکورسیزی» صحبت هایی پیرامون آن

 

با شروع ماه سپتامبر مارتین اسکورسیزی برای شروع "ماموریت" خود به تایوان می‌رود و «سکوت» را جلوی دوربین میبرد. 

«سکوت» اسکورسیزی به اکران در نوامبر ۲۰۱۵ نزدیک شد 

شخصیت‌های مذهبی و غیر مذهبی فراوانی در پروژه حماسی اسکورسیزی دخیل هستند. افرادی چون جمیز مارتین، راهب یسوعی مجله «آمریکا» و رِنزو دِ لوسیا، راهب یسوعی آرژانتینی که چندین دهه را در ژاپن سپری کرده و مدیر موزه «۲۶ شهید ناگازاکی» است.

دِ لوسیا تا بحال چند بار با اسکوسیزی ملاقات داشته و ساعت‌ها درباره این پروژه با او به گفت و گو پرداخته است. از دیگر افراد دخیل در این پروژه می‌توان به استادان فرهنگ و تاریخ ژاپن در دانشگاه های تایوان و ژاپن، و کارشناسان ژاپنی که جزئیات تاریخی ژاپن قرن هفدهم را در اختیار تیم کارگردان قرار داده‌اند اشاره کرد. 

یکی از عوامل سرعت بخش به این پروژه، کمپانی سینمایی و تلویزیونی کوانگچی تایپه وابسته به یسوعی‌ها بوده است. بالاخص پدر فِری مارتینسون که قریب به ۵۰ سال است در آسیا سکونت دارد و شبکه‌های ارتباطی گسترده‌ی او به رونق دادن به این پروژه کمک شایانی کرده است. 

اسکورسیزی با پدر آنتونی اوچرلِر، استاد یسوعی تاریخ ژاپن در دانشگاه سوفیای توکیو و دانشگاه سن فرانسیسکو کالیفرنیا، به عنوان مشاور خود درباره جوانب تاریخی جامعه ژاپن و ماموریت یسوعیان در خلال دوران «ستم بزرگ» همکاری می‌کند.

پدر اوچرلِر در خصوص این پروژه می‌گوید:

"مراحل پیش از تولید فیلم بسیار طولانی شد – حداقل هشت تا ده سال طول کشید – [و] چندین قرارداد با بازیگران مختلف به تعویق افتاد."

او تا بحال دیدارهای متعددی با تیم تولید و از جمله «بنیسیو دل تورو» – یکی از بازیگران پروژه در آن زمان - داشته است. به علت کندی روند پیشروی مراحل پیش از تولید و تعویق های متعدد، گروه بازیگران اولیه کنار رفتند و جای خود را به بازیگران مطرح جدیدی چون«لیام نیسون»، «کِن واتانابه»، «آدام درایوِر» و «اندرو گارفیلد» دادند. 

پدر اوچرلر ادامه می‌دهد:

"نگرانی من از نحوه تاثیر گذاشتن این پروژه بر روی کلیساهای ژاپنی‌ست: این فیلم در نهایت چه طور فیلمی خواهد بود؟ این فیلم واقعا باید به اعماق فرهنگ ژاپنی و به کوچکترین جزئیات نفوذ کند؛ [چراکه] ژاپنی‌ها به کوچکترین جزئیات فیلم های مربوط به آن زمان ها توجه زیادی می‌کنند.امیدواریم این محصول در حد و اندازه شهرت اسکورسیزی ظاهر شود." 

او در ادامه در نتیجه‌گیری از صحبت‌هایش افزود:

"اما مهمترین چیز نفوذ به هسته این داستان و پیام داخل آن است. هم داستان واقعی و هم رمان (که تفاوت هایی دارند) چیزهایی هستند که نیازمند توجه بسیار زیادند، نه از سوی ما یسوعیان، بلکه از سوی تمامی مسیحیان. این داستان به اعماق خیانت و ارتداد نفوذ می‌کند، و پس از تراژدی مشقت و آزار و اذیت، به این درک می‎رسد که خداوند بر هر خیانتی غالب است."





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: مارتین اسکورسیزی , فیلم سکوت Silence 2015 , اخبار سینمای جهان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب